Op 3 oktober is een hernieuwde samenwerking voor 5 jaar met Heineken ondertekend op de ASR.
Bierleverancier Heineken is al vele jaren onlosmakelijk verbonden met Nereus. In 1973 wordt voor het eerst door de heren Lex van Drooge en Gee van Enst het idee vorm gegeven voor een nieuwe wedstrijd in het voorseizoen. In deze wedstrijd starten ploegen een klassement met vier verschillende afstanden. De klassementsformule is uit de schaatssport overgenomen.
Heineken, dat in die tijd alleen aan sponsoring van evenementen doet en in de studenten een interessante doelgroep ziet, wil de naam in eerste instantie voor een jaar aan het evenement verbinden. Al snel wordt ‘De Heineken’ een begrip binnen de roeiwereld en de sponsor is sindsdien verbonden gebleven aan de wedstrijd.
Op 3 oktober j.l. is er door twee afgevaardigden van Heineken en het bestuur van de A.S.R. een handtekening gezet onder de hernieuwde samenwerkingsovereenkomst van 5 jaar. Heineken zal hierbij hoofdsponsor van de Heineken Roeivierkamp én leverancier van het bier op de sociëteit blijven. Eén en ander is gevierd met een gepast glas Heineken.
Het bestuur van Nereus kijkt uit naar opnieuw een mooie samenwerking.